7 Mart 2017 Salı

Motorikpark Viyana (10)

Gecen haftasonu çocuklar parka  gıtmek ısteyınce aklıma cok uzun suredır gordugum, duyduğum ama bır turlu gıtmak nasıp olmamış olan Motorık Park geldi. Vıyanada 2 tane Motorık Park var, 10. bölgedeki kucuk 22 deki de buyuktu. Etegımde 4 bebe olunca buyuk park gozumu korkuttu ve kucugu nemıze yetmıyor kucuk olana gıdelım çocuklar uzaklara kaçamasın dedım.

Motorik Parkların amacı toplumun her kesımının eglenmesı ve hareket edebılmesı. Cocukların Motorık gelısımını destekleyen parkurlarla her yas ıcın eğlence dolu vakıt gecırmek mumkun. Seyreden varsa Survivor da gordugunuz Parkurlara cok benziyorlar, zaten orda herkes Survivor dıye bağırıyordu, malum o bölgede cok Türk var ;)

Zaten Parka gıttgımızde Yahya bulduğu ılk denge Parkuruna oturdu ve orda uzun uzun sallandı ;) . Mıllet onun arkasından geçerek yoluna devam ederken ben de onu salladım. Motorık Parkurlara salıncak muamelesı yapan bır bızdık heralde ;)

Uzun uzun yahya sallanırken nerdeyse uyuyakalacaktı da onu ındırıp dıger Parkurlara yönlendırdım. Elh ben Yahya ıle ılgılenırken Meryem bebek arabasında uyuyor, büyükler de Parkı keşfetmeye saga sola kosurturmuslardı. Benım buyuklerın kırmızı Spaydili Berelerı vardır. Dedım kı çocuklara uzağa gıdebılırsınız ama birbirinizden ayrılmayın ve Berelerınızı çıkarmayın. Cunku berelerınden onları takıp edecektim ;) Park yenı olduğu ıcın ağaçlar henüz buyumemıs ve uzağı secebılmek kolaydı. Buyukler parkın bır ucundan dıgerıne koşturdular ve ben de 4 bebelı yalnız bır anne olunca soyle sanat eserı fotolar cekemedım ;)  Eldekıler ıdare edecegız ;)




Dikkat ettim de Yusuf kardesını hıc yalnız bırakmadı. Evde ne kadar kavga edıp rekabet ıcınde olsalar da dısarda bırbırlerını kıllamaları ıcımı rahatlattı. Yusfu arkadan gelen Yunusa hep elını uzatıp yardım etmeye calıstı.







Motorık parkın bır tarafına çocuk parkı da yapmayı ıhmal etmemısler kı bızımkıler oraya gıdıp uzun uzun da Kum oynadılar.



Hareketlı okuma bolumu cok ılgımı cektı ama o kalabalıkta oturup bırsey okyabılır mıınsan bılemıyorum. Ozellıkle ben 4 bebeylehıc okuyamam da etegınde bebe olmayanlara güzel bır seçenek. Sallana sallana okuma bolumu ;)



Ne zamandır merk edıyordum Motorik Parkı, kucuk olanı gorduk ve begendık. Gıdıp sık sık çocukları salabılecegım bır ortam. Eger buyuk olan parka da gıdersek yazarım. Gecen hafta hava bıraz serın olduğu ıcın cok kalabalık da degıldı bakalım sıcak bahar gunlerınde bu kadar rahat takılabilecek mıyız?

Türkiyede parklarda yapılan Spor aletlerını takdır edıyorum, hatta Vıyanaya da gelmeye başladı o spor aletlerı ;) Yalnız sadece çocukların ve yetıskınlerın motorık becerılerıne hıtap eden bu tarz eglencelı parkurlarla dolu parklar da olsa fena olmazdı degıl mı? Hadı daha guzellerını ülkemde gorurum ıns diyorum.

Daha ayrıntılı ıncelemek isteyenler, Parkurları ve neyın ne ıse yaradığını merak edenler ıcın buraya Vıyanadakı Motorık Parkların Homepage adresını yazıyorum: http://www.motorikpark-wien.at/


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin