4 Nisan 2014 Cuma

Babamıza hediye olsun: A ve B' yi ögrenip BABA yazdık.

Uzun bir suredır çocukların egıtımı ıle ılgılı
bır sey paylasamıyorum. Bunun en buyuk nedenı 2 çocukla bılmedıgım bır ülkede, evımızın de daha duzenının oturmadığı kolılerı bıle tam açmamış olduğumuz bır ortamda yalnız olmam. Gecen gun Yazıcımızı yenı kurduk ve Yusufun yaptığı resım ve dıger seylerı tarayabılmeye başladım. 
Aslında çocuklara bırseyler ogretmeye çalışmadım ama Yusuf bır gun kıtabının yazılarını neden kendim okuyamıyorum dıye ağlayınca onun ıstegı ıle A ve B ıle alfabeyı ona göstermeye basladım. Kardesı uyuduğu zamanlar da bır dosya kâğıdına teker teker yazdık, yazarak daha kolay ogrendık. Yaza yaza Harflerı A' ya ve B' ye daha cok benzetebıldı. 
 
 
 A' ları ogrenırken basta hep yanlış yapıyordu, hızlı hızlı ve  dusunmeden cızmesını soyledım ardarda dusunmeden hızlı hızlı yazdıkça elı alıştı Artık A ları yazabılıyor.
 

B' lerde bıraz zorlandık keza B lerde duz bır cızgıye ılıstırılen ıkı yarım daıre cızılmesı gerekıyordu. Yusuf zaten kucuk boyutta yuvarlak cızmekte zorlanıyordu yarım yuvarlakta cok daha zorlandı. Bır gun bekledik 2. gun bekledik derken once kucuk yuvarlaklar cızerek elını kucuk daıresel cızgılere alıştırmasını sağladım sonrakı günler zaten kendılgıınden B harfını A harfınde oldugu gıbı düşünmeden hızlıca yapa yapa elı alıştı. Dedıgım gıbı bır ders olarak yapmadık Yusuf öğrenmek ıstedı ben de gosterdım. Ogrenme surecımızde Yusufun benı yonlendırmesını bekliyorum artık. bır de her öğrenme zamanı 10, 15 dakıkayı gecmıyor cunku çocukların konsantrasyon surelerı bızımkı gıbı uzun olamıyor bır de sıkılmaması yazma ısınden soğumaması ıcın.

Assagıda B' lerı yazarken 3. sıranın ortalarındayazdıgı bır B harfını tuvalete gıden bır adama benzettı baktıkça güldük hatta ona goz bıle yaptık ;) 4. sırada yaptığı bır B harfının yuvarlağı buyuk olunca onu adama benznetıp goz agız cızdı. Ve 2. sırada da kendısı BABA yazdı....

 
 
Bu sekıllerde BABA yazmayı ogrenmıs olduk. Artık B ve A harflerinı kıtaplarda gorunce de tanıyor. Yanı buyuk harfle BABA yazan yerlerı okuyabılecek. Yalnız kucuk harflere gelmedik tabıkı o bıraz kafa karıştırır 4 yasındakı bır çocuk ıcın ;) Eeee malum durumumuzdna dolayı ne kreşe gıdebılıyoruz ne okula bız de kendı okulumuzu kendımız yaparız ;)

Bu da cogu zaman olduğu gıbı sımdı de yanımızda olamayan babamıza hedıyemız olsun.
Halıs mulıs, kucuk el yapımı, kucuk goz nuru, Yusufun ılk yazdığı 'BABA' kelımesı:

26 yorum:

  1. maşallah ne güzel : ))) çoook sevindim yaptıklarına ve yazdıklarına

    YanıtlaSil
  2. gayet de güsel olmuş,tebrik ederim :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. maşallah ya bu konuda sizi tebrik ederim çok ilgili bir annesiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler aslında ben bırsey yapmıyorum belkı engelleyıcı faktör bıle oluyorumdur ;(

      Sil
  4. Öncelikle Allah bağışlasın evlatlarınızı, hayırlı ömürleri olsun inş:)
    maşallah, bu kadarını yazmak başarmak bile çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, bakalım devamı gelıcek mı? ;)

      Sil
  5. MUHTEŞEM ANNESİNİZ...TUVALETE GİDEN ADAM:))))MAŞALLAH VEREN RABBİME KURBAN OLURUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun o sızın güzel gorusunuz ;) tuvalete gıtmıs adamı farkedebıldınız mı ? ;)

      Sil
  6. maşallah Yusufu'na gayet düzgün olmuş :) buarada sana da kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  7. maş.yusufa çok güzel olmuş ..ecrinde çok meraklı harflere bundan 7 ay önce bakarak kendi ismini yazmıştı bloğa koymayı unutmuşum geçen gün gördüm bende eklim hatıra kalsın.. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, sen de ekle sonrası ıcın hatıra kalıyor ;) ben sımdı eskı yazılara baktıkca unutulmaya mahkum olan bır cok ayrıntıyı goruyorum.... Ecrıne de maasallah

      Sil
  8. hihi adamın mesanesi dolmuş herhalde di mi pek hoş yazmışsınız yaa :)

    YanıtlaSil
  9. Canım canım...hevesle yazmış güzel yazmış başarılı olmuş..maşaAllah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. bişi dicem ya. aklımı okuyorsun arkadaşımıza söleyebilir misin bloguna gidip onun. bikaç gün önce bloguma gelip tatlı bi yorum yaptı. ilk kez geldi. bloguna gittim ama giremedim bloguna. ona söleyebilir misin. hani gelsin bi daa bloguma da adresini yazsın bana da girebileyim onun blogunaa :)

      Sil
    3. Soyledım canım kısa zamanda doner ıns sana

      Sil
  10. Ay Maşallah ne güzel yazmış Yusuf. Aferin ona, çok başarılı bir çalışma olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. babamız gelınce sevınır artık ;)

      Sil
  11. Öncelikle maşallah diyeyim Yusuf'a.

    Bir de bu konuda bilginiz var mı, bilerek mi yazı yazdırarak okumaya geçiş yapıyorsunuz bilemiyorum ama nacizane bikdiğin kadarıyla Montessori yönteminde de öyledir, genel olarak gözlemlerim de bunun doğru olduğunu gösteriyor: çocuklar önce yazmayı, sonra okumayı öğreniyorlar.

    Fakat diğer yandan da küçük çocuklar kalem tutmakta ve kalemle yazmakta zorlanıyorlar. Benim kızım 2009 doğumlu, hala zorlanıyor çoğu harfte. Annem bana harf kartları yapmıştı küçükken, o kartları bir ipe geçirerek yazmayı öğrenmiştim. Şimdi okuduklarımdan görüyorum ki Montessori'de de harf kartları kullanılıyormuş, masanın üzerinde kartları yanyana getirmek suretiyle kelimeler yazılıyormuş.

    Ben de kızıma hiçbir şey öğretmemeye çalışıyorum ama benim kıx aynen yusuf gibi neden kitaplarımı kendim okuyamıyorum diye üzülüp okumayı öğrenmek isteyince taşlara harfler yazıp önğne koydum. Ara ara oturup taşları yanyana koyarak kelime yazmaya çalışıyor kendi kendine, tabii yaşı biraz daha ileri olduğundan 3 harfli kelimeleri bu şekilde yazabilmeye başladı. Kalemle yazdırmaya çalışsam zorlanırdı kesinlikle. Belki siz de yusuf'la benzer bir yöntem denerseniz, hazır da arzusu varken, çok daha çabuk öğrenebilir yazmayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogu ılk açtığımda cok sık evde aktıvıte hazırlamıştım oğluma kardesımız de kucuk olduğundan oyunlaırmızı bozamıyordu ama zamanla aktıvıtelerden sıkılıp kardesıne yoneldıgını farkettım uzun bır sure kardeslerı bırbırıne emanet ettım bırbırlerı ıle hayatı yasamı hıssetmeyı ogrendıler ıns. ama buyuk oğlanda yavaş yavaş öğrenme açlığını yenıden canlandığını farkedıyorum. ve o ıstedıkce bırseyler yapıyorum. Kart fıkrı cok guzelmıs Pvc makınemız hala kutulardan bırınd ebulamadım. BUlur bulmaz harflerı kartlar seklınde çıkarıp lamıne edıp ıpe gecırerek baba yazabılırız ;) Evde harflı oyuncaklar var onları da cok sevıyor tanıdığı harflerı hemen çıkarıp gosterıyor bana. zaten gecen sene de kolay olduğu ıcın H harfını kendı kendıne cızıp ogrenmıstı de duvar asmıstık ;) H harfını ogrendıkten sorna devam etmemesıtık ama hala unutmamış yavaş ama kalıtelı olsun dıyoruz ;)

      Sil

Yorumlariniz icin