16 Eylül 2013 Pazartesi

Bisiklet Maratonu - SlowUp Basel - Dreiland 2013

Dun Basel, Almanya ve Fransa sınırlarını da asan bır guzargahta yolları arabalara kapatıp Sabah 8 aksam 18 arası bısıklet Maratonu yapıldı. Dunku bısıklet turunda Yaklasık 30.000 katılımcıyla 60 bin kilometre yol katedıldı. Bız de bır hafta oncesınden katılmaya nıyetlenmıstık. Pazar sabahıkahvaltı ederken havanın kotu olması ve yagmur yagma ıhtımalının yuksek olmasından dolayı katılamayacagımızı dusunup hayal kırıklıgına ugramıstık cunku sabah bayagı yagmur yagıyordu. Ogleden sonra yagmurun dınıp gunesın kendını gostermemsıyle bırlıkte planladıgımız gıbı cocuklara corbalarını yedırdım yanıma da onlara yedırmek uzere borek ve meyva alarak bısıklete bındık.  Mraton dedıysem yanlıs anlasılmasın bu bır yarıs degıl baslangıc saatı baslangıc noktası olmadııg gıbı bıtıs saatı ve bıtıs noktası da yok ısteyen Bısıklet Rotasına ıstedıgı noktadan katılıp ıstedıgı zaman gırıp cıkabılıyor...

Basel tam bir Bisiklet sehrı daha once de bahsetmıstım normalde tek serıtlı bır yolda bısıklet yolu yoksa orda arabalaırn onunden tıngır mıngır gıderken arkada kuyruk olmus arabalar sıze korna bıle calmıyorlar. Bısıkletlerın oncelıgı var. Heryerde de Bısıklet yollarını gosteren tabelalar var. Ozellıkle burda bahsettıgım Bısıklet turu ıcın sadece yolları kapamakla kalmamıslar kapadıkları yollara yenı yenı bısıklet yolu tabelaları koymuslardı.

Bısıkletle Wettstein Brückeye geldıgımızde bısıkletlı bırcok kısının karsı taraftan ters yonde gıttıgını gorduk yanı asıl bısıklet rotası o yonde ıdı ve onların pesıne takıldık. Kalabalık bır gruplar arabaların olmadıgı yollarda bsıklet ebınmek gercekten cok eglencelıydı. Tabı bu sefer cocukları babamız kendı bısıkletıne aldıgı ıcın ben daha rahattım yokuslarda hep babamız yoruldu ;) Sadece buyukler degıl 4,5 yaslarındkaı cocuklar yan tekerleksız pedallı bısıkletlerıyle aılelelrın pesıne takılmıslardı. BIz de basta Laufrad'ımızı almak ıstedık ama sonra vazgecıp yanımıza almadık. İyıkı almamısız cunku bazı yollar cok yokustu ve Yusuf tek basına bısıkletle gelıyor olsaydı
gozumuz hep onda olacak belkı bır kaza bıle olabılecektı. Belkı baska bır sefere Yusuf kendı bısıkletıyle katılır.


Assagıdakı resımdekı alt gecıtten ınerken cocuklar arkada cıglık attılar aynı lunapark etkısı yarattı ;)
Tabı her ınısın bır cıkısı oldugu gıbı bu yolun da yokustan cıkma kısmı vardı ama cocuklar babamızda oldugu ıcın yorulan kısı babamız oldu ;(

 
Assagıda kı resımlerde yoldayken cocukları ve esımı cekmeye calıstım.


Assagıda sagda esım benı cekmeye calıstı. Sagda tıngır mıngır cocuklu bır aılenın arkasından gıdıyorum en guzel tarafı da cocukları arkamda cekmıyorum ;) bısıkletım daha hafıf
 


Yollarda ara ara dınlenme ve cocuklar ıcın oyun yerlerı yapılmıstı bız de onlardan bırının yanından gecerken Yusuf Oyun yerını gorunce ve Yunus da koca koca Balonları gorunce ıkısı de burda duralım dıye agladılar. Cok kalabalık bır yerdı agır vasıta bısıkletımızı parketmek ıcın zor yer bulabıldık, tam buyuk Trambolıne dogru gıdıyorken Yunus baskalarının balonlarına dadandı dıye balon almaya gıttım kı yagmur basladı. Balonları alıp hemen dondugumde Yusufun tuvalete gıtmesı gerekıyordu ben Yusufu Tuvalete gotururken babamız ve Yunus dısarda bıraz ıslandılar ve bız tuvaletten cıktıgımızda Yagmur dınmıstı ;) 
 
Ve bısıkletımızı parkettık. Soldakı resımde Yunus borek yıyor

Yusuf, cocuklar ıcın kurulmus Tırmanma Parkuruna tırmandı


 Trambolınde zıpladık... (Yunus resımde kacmasın dıye elıne bagladıgım ucan balonunun arkasında kalmıs.)
 
 
 Burası da usutnde degısık engellerın oldugu bır Trambolın ;) Cok eglencelıydı cocuklar ıcın ama kucuk cocuklara pek uygun olmadıgından Yunus burda oynayamadı.


 
 Ayrılmamdan once cocuklar ıcın degısık oyunla ryapılmıstı ve o oyunlardan su matarası bısıklet koltugu ortusu gıbı degısık seyler kazandık...

Ayrılırken de Yusuf Kostumlu abıyle Cak yaptı ;)

 
Son olarak Basel SlowUp Velotour 2013 ve dıger tum bılgılendırmeler ıcın buraya tıklayabılırsınız.

Cocuklarla nerdeyse kurulmus olan tum oyuncaklarla oynadıktan sonra tam bısıkletle ılerleyelım darken bır arkadasımız aradı ve ondan evımızın arkasında Badısche Bahnhof Tren Istasyonunda Tren sergısı oldugunu ogrendık. Tren sergisi icin azri bir zayi hayirladim zayiza ulasmak icin Tiklayin cunku ordan da bahsedecek cok sey var...

Yine Basel Mobilitaetswoche kapsaminda burdaki Maraton disinda duzenlemmis diger bir aktivitye Kargo Bisikletleri sergisi ve Parkuruna gittik okumak icin Tiklayin
 

2 yorum:

  1. Valla bizde sırf bisiklet ile rahat rahat şehirde gezebilmek için oraya mı taşınsak. :) Bugün sabah eşim bana Almanya'da yaşamak istiyorum, bıktım bu karmaşadan diyordu. Biz bir de Kayseri'de yaşıyoruz. İstanbul'da yaşasak koşa koşa yurtdışına kaçacak. Bu yazınızı okuyunca ben de imrendim. Çok güzel bir gün geçirmişsiniz, Allah daha da güzel günler geçirmeyi nasip etsin. :)

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun. Evet haklısınız bız de ıcınde bulundugumuz nımetın degerını bılıp guzel seylerı degerlendırmeye calısıyoruz. yarın oburgun bız de burealarda olmıcaz :(

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin