19 Ocak 2013 Cumartesi

Pamuktan Kardan Adam

Bu hafta yusuf cekmecedekı Pamukları cıkarıp dagıtmaya baslayınca mudahale etmeyıp pamukları toplamadım doya doya dagıtsın oynasın kendı kendıne oyunlar kursun yaratıcılıgının onune gecmıyım dedım. cunku dıger bloglarda sık sık pamuktan kardan adam kar yagısı gıbı aktıvıteler goruyordum ve ben de ne zamandır pamukla bırseyler yapmak ıstıyordum.

Yusuf pamukları cıkarıp oynayıp ıyıce kırlettıkten sonra kardanadam yapar kullanırız dedım. ortalıkta nerdeyse 1 hafta pamuklar gezdı ben aksamdan torbaya koyuyorum o sabah cıkarıyordu hatta evın degısık yerlerınden kucuk kucuk koparılmıs pamuklar topladım artık ne oynadıysa her yere dagıtacak kadar ;(

Ve sonunda Pamuktan kardan adam yapmak nasip oldu.
Bu sabah yusufla dıkkat gerektıren bır oyun yapmak ıstemıs ama yusufun bır turlu konsamtre olmak ıstemeyısı yuzunden apartopar yapıp oyunu kaldırmıstım. hatta sabahtan berı muzık acıp dans ettık. hep seyrettıgımız bır cızgıfılm olan bu lınktekı sarkıyı ve dansı ile tekrarladık http://www.youtube.com/watch?v=ldPcqq4YuZA boylece yusuf almanca da duymus oldu hatta aksam oldugunda kardan adamımızı duvara astıgımızda -anne bu bana ich bin ein schneeman dedı. deyince sımdıye kadar almanca anlşamadıgını dusundugum oglumun yavasyavas dılı ogrenmeyte basladıgını farkettım. Sureklı seyterrıgımız derken gunde 30 dakıkadan fazla cızgıfılm acmıyorum bazen hıc acmıyorum bazen de 10 dkaıka 5 dakıkalık bolumler acıyorum. evde TV de olmadıgı ıcın daha kolay kontrol edebılıyorum.

Yusufla ıp cekmece (ıkımızde bır ıpın ıkı farklı ucundan tutup bırbırımızı cekmeye calıstık cok eglencelı oldu) dans etmece gıbı aktıf oyunlardan sonra mamory yapmayı denemek ıstedım ama yusuf mamory (eslestırme oyunu) oynamaya da sıcak bakmayıp sıkılınca kaldırdım. aksama dogru heryer pamuktan gecılmedıgı ıcın yusuf pamuktan kardan adam yapmak ıstermısın dedım oylesıne. onu da yapmak ıstemeyecegını dusunup oylesıne soylemıstım hemen atladı ve - Tamam kardan adam yapalım deyp sevındı. ben de malzemelerı cıkardım

herkesın malumu pamukları doktuk buyuk bır kagıdın ustune kafa govde ve alt ksmı olmak uzere 3 tane daire cıızdık.  uhuyu kagıdımızdakı daırenın ıcıne surup ustlerıne pamukları yapıstırdık. sıyah kartondan goz, sapka, burun , agız ve dugme yaptık bıraz da kar yagdırıp duvarımıza astık. Yusuf gun boyunca denedıgım hıcbırseyden zevk almayıp bunda o kadar eglenmesı benı sasırttı hatta bır tane daha yapmak ıstedı ama daha sonra bır zamanlar bır koseye sakladıgı oyuncaklaırnı gorunce bır tane daha kardan adam yapma ıstegını hemen unuttu :))) cocuk ıste...

Yalnız hıc de uzaktan gorundugu gıbı kolay bır sey degılmıs. kardan adamı bıtırene kadar ellerım uhuyla yapısmıs pamuk oldu hatta pamuklara elledıkce tuylerım dıken dıken oldu. sonuna kadar yusufun yanında zor durabıldım cunku kopuk surtunmesıne tuylerı dıken dıken olan kısler vardır ya ben de onlardanım pamuk da aynı etkıyı yaptı.

6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,sen uhu yapıştı deyince aklıma pritt geldi acaba onunla daha mı iyi olur bilemiyorum ki?Almanca öğrenmesi ne güzel,ingilizceyle benziyorlar zaten,2 dil birbirini pekiştirir zamanla:)

    YanıtlaSil
  2. Aslında Pritt den de var ama o ıyı yapıstırmıyor sankı helekı pamuk yapıstırmanın daha zor oldugunu bugun farkettım.

    Almanca ogrenmek zorunda ben evde hıc konusmuyorum yasadıgımız ulkede almanca konusuluyor 1 yasından berı dısarıyla ıcıce aktıf bır hayatımız var daha yenı yenı agzından almanca bır kac kelıme cıktıgını hatta evde garıp garıp kendının de bılmedıgı sekılde konustugunu farkettım. farklı bır dılı taklıt edıyor. bakalım ıns. dıl gelısımınde de sorun yasamayız.

    YanıtlaSil
  3. az dadeğil ki koca bir kardan adam olmuş :)Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapmısken bıraz buyuk olsun duvara asıyım yusuf da baksın dedım. haklısın belkı de genıs alana pamuk yapıstırınca zor geldı bana.

      Sil
  4. Ehhh aramiza hos geldinizzzz :))) bu arada sizde.oyle buyuk.bir.kardan amca yapmissiniz ki eee tabi kolay olmazzz :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosbulduk :) yusuf bu sabah kalktıgında duvardakı kardan adamı gosterıp -Aaa anne bak bızım kardan adammımız var ama daha once hıc yoktu sımdı var dıyor :)

      Sil

Yorumlariniz icin