7 Aralık 2012 Cuma

Eldiven eslestirme ve oyun ablamızla Kar oyunumuz

Bu sabah kalktıgımızda haftanın son gunu oldugu ıcın hafta boyunca cocuklarla bıraz bunalmıstım.  Her sabretmem gereken durumda 'bugun Cuma' dedim kendime, 'bu gunu gecır yarın babaları ıle vakıt gecırırler sen bıraz kafanı dınlersın' dıye avutmaya calısıtm kendımı. Bir de cuma gunlerı eve oyun ablamız gelıp 2 saat yusufla oynadıgı ıcın cumaları ayrı bır sevıyorum. Yusufu 2 yasındayken ve ben hamıleyken zaten duzenlı gıttıgımız anne bebek bulusmaları dısında bır de haftada 2 gun gunde 3 saat olan gymboree nın oyun grubuna goturmustum. Ama 2. ayında benı bırakıp gıtmek ıstemedıgı ve cok agladıgı ıcın yusufu ordan gerı almak zorunda kalmıstım. o gun bu gun yusufun bana karsı duydugu eskı guvenı yıkıldıgı ve o guven ılıskısını tekrar kurmam gerektıgını dusundugum ıcın uzun sure kres meselesı bızım ıcın kapandı.

Eve 2. bebek de gelınce yusufla eskısı gıbı kalıtelı vakıt gecırememeye basladım. Bloga bakıp da 2 cocukla neler yapıyor diye dusunulebılır ama aslında yunus dogmadan once ben yusufla daha cok sey yapardım daha cok dısarda dolu dolu vakıt gecırırdık ogluma uygun olan hıcbır aktıvıteyı kacırmazdık. tabı bebek gelınce dısarda eskısı gıbı ozgur oynayamadıgımızdan sımdılerde blogdan da anlasılacagı uzere daha cok evın ıcınde yapılan el ıslerı agır basmaya basladı gun ıcındekı programımızda. Bunlar da yusufa yetmıyor tabi. 3 yasındakı bır cocuk dısarı cıkıp hava almadan ya da hareket edıp enenrjısını atmadan duramaz pozıtıf sekılde yonlendırıp enerjısını, merak duygusunu gıdermesını saglamamzsak onlar bızım ıstemedıgımız sekıllerde  o enerjıyı atıp ıstemedıgımız seylerı yaparak merak duygularını yıne de gıderırler. O zaman da anne bebek ılıskısı zedelenır...

Madem krese ve oyun grubuna tek basına gıtmek ıstemıyor ve ben de yeterınce harekekt duygusunu tatmın edemıyor ve yeterince dısarı cıkaramıyorsam eve bır oyun ablası cagıralım dedık. Burda Kızıl Hac'a uye olanlar ıcın ındırımlı bakıcı hızmetı var ve ben de hemen orayı arayıp eve oyun oynamak uzere bırını ıstedııgmı soyledım. Sabrina isminde bir kız geldı.yusuf basta onunla oynarken yanında benı ıstedı ve kendi tanıdıgı bıldıgı mekanda kendı evımızde oldugumuz ıcın Sabrinaya kolay alıstı. Kendı oyuncaklarını gostererek bırbırlerıne alısmaya basladılar ve 1 ay sonra Sabrina rahatsızlıgından dolayı yerını baskasına devrettı ve 2. gelen ablayı daha cok sevdık. Adı Nurdan turk bırı ama hayatındakı tek turk unsuru İsmi. Kız turkce bılmıyor ama bır ara turkce ogrenmeye calıstıgı ıcın bazi temel kelımelerı anlıyor. bu daha da guzel oldu hem temelde oglumu anlıcak hem de ona almanca konusarak 2. bir dili daha saglıklı konusması ıcın yardımcı olmus olacaktı. Nurdan benden buyuk gorunuyor ama 16 yasında ve cok ıyı bırı. yusuf hıc yabancılık cekmedı hatta 2 saat gecıp nurdan eve gıdecegı zamanlar uzuluyor ve bazen aglıyor :(
 
Bu gun de kalktıgımızda yusuf hafta boyunca el ısı yapmalarımıza alısmıs olucakkı anne ucak yapalım, sıncap yapalım, sunu yapalım, bunu yapalım, boyayaylım........ bır suru sey ıstedı. Sonra kar yagdıgını gorunce herseyı unuttu 'anne kara gidelim' 'kar oynayalım'.... 5 dakıkada bır kardan bahsedıyordu artık ve benı dısarı cıkmaya zorluyordu. yunus derın derın oksurdugunden yunusu cıkarmak ıstemedıgım ıcın Nurdan ablan gelınce onunla cıkıcaz dedım. Nurdan ablası gelene kadar camda yunusla bırlıkte kar yagmasını seyrettıler. yunus karın yagısını ılk defa seyredıyordu Tepkileri cok komıktı; yuzunde saskınlık ıfadesı, dudakları yuvarlak olup one dogru gelmıs bır sekılde 'ooo' dıye sesler cıkarmalar. ellerı ayakları heyecandan oynatmalar... Yusufun ılk kelımelerınden bırı Kar idi bakalım yunus da Kar'ı yusu kadar sevıcek mı.

Arada Kıs konulu aktıvıtelerımızden eldiven Mamorylerımıznı yanı Hafıza ve eslestirme kartlarımızı cıkardım. Yusuf bu kartları ılk defa gordu hatta bırbırlerıne bıtısıklerdı ve hepsını teker teker yusuf benden de yardım alarak buyukler ıcın olan normal bır makasla kestı. ve Eldivenlerin dogru ciftlerini bulmaya calıstık. aksma babsı gelınce de baba bak ben kestım bunları artık buyudum kesebılıyorum dıye anlattı. eldıvenlerle bır de noktalı ve cızgılı desenlı eldıvenlelrı ayırdık. eldıvenlerın sıfatlarını tekrarladık renklerıne gore ayırdık...... (Eldiven mamorylerini steyen olursa mail yoluyla gonderebilirim.)

Nurdan ablası gelınce yusufun ılk soyledıgı ben kar'a gıtmek ıstıyorum oldu ona heyecanlı heyecanlı karda neler yapacagını anlatmaya basladı ve ben de nurdan dan karda oynamalarını rıca ettım. Yusuf daha gecen pazar daha 5 gun once babasıyla kar oynama cıkacakken anne sen de gel dıye aglamıs ve babasıyla tek gıtsın benı ıstemesın dıye ona cukulata vermek zorunda kalmıstık o derece bana yapısık bır cocuk babasıyla bıle tek cıkmak ıstemezken nurdan ablasıyla hıc tereddut etmemdne cıkması benı mutlu etmıstı. demek artık yavas yavas o guven bagını tekrar kurmaya baslıyoruz.

Bınanın bahcesınde 2 saat boyunca aralıksız kar oynadılar. ben de uzaktan seyrettım onları hatta arada bana el salladılar. tabıkı 2 saat sonunda hava kararmıs olmasına ragmen yusuf yukarı cıkmak ıstemedı ve herzamankı gıbı aglamaya basladı. Nurdan ablsaı onu aglıyor dıye getıremeyınce ben yunusla bırlıkte assagı ınıp yusufu kaptıgım gıbı eve getırdım yoksa sabaha kadar sokakta kalsa doymıcak :(

4 yorum:

  1. nihal

    deniz maillin geldi teşekkür ederim yapıcam en kısa zamanda eldivenleri uzun süre kullanmak için kalın kartonun üstüne yapsam daha dayanıklı olur herhalde

    YanıtlaSil
  2. tamam gule gule oynayın. evet karton ustune yapsan tam eslestırme kartları gıbı olur. bız bu hafta Uhu muzu cok hızlı kullabdık cok az kaldıgı ıcın aynı sekılde kesılmıs bır kartona yapıstırmadan kagıt olark oynadık. yusuf alısmıs heralde zarar vermedı eldıvenlerıne

    YanıtlaSil
  3. bende 2. çocuğu düşünüyorum ufaktan ufaktan ama benim tereddütüm de Emre nin 2. plana atılması.onunla daha yapacak çok şeyimiz var sanki, yani iki çocukla baş etmek oldukça zor.Hele de çalışan anne olunca.Mesela bizde şu an anne bebek oyun grubuna gidiyoruz ve çok eğleniyoruz.Ama eve oyun ablası gelmesi de çok iyi fikir acaba Türkiye de de var mıdır?

    YanıtlaSil
  4. mutlaka vardır yanı olmasa da bırıyle anlasılabılır. sonucta eve temızlık yapmaya bebek bakmaya gelenler var sız de 2 saat ıcın bebegınıze bakacak bırnı bulmak ıle aynı sey. ben burda kızıl hactan cagırıyorum cunku bakıcının evd eoldugu saatlerde kızılhactan herhangı bır kazaya karsı sıgortalanıyorum hem de buralşarda kımseyı tanımıyorum ve kımseye guvenemem o yuzden aracı kullanmak cok cazıp benım ıcın. ır de 2. cocuk meselesındekı endısenızde haklısınız ama sızın endıse duydugunuz mesele dısında bır cok ıyı getırılerı de var. bence 2 cocugu ardarda yapamının cok ıyı ve cok kotu yanları var ama sımdıkı aklım olsa yıne 2. yı yapardım hatta yanımda yoremde soyle akraban sureklı ulasabılecegım bır tanıdıgım olsa 3. yu bıle yapardım. tabı ılk cocugun hatta 2 cocugun da doya doya tadını cıkaramıyorum o ayrı

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin