12 Kasım 2012 Pazartesi

Kis oncesi son Turkiye tatilimiz

     Yaklasik 10 gundur evde degildik. Yine turkiyeye annanemizin yanina gittik. bu sefer de ehliyetimi teslim almak icin gittik aslinda turkiyeye. yusufla yunus benim tarafimda tek torun olduklari icin annemlerde gelmemeiz  icin can atiyorlardi zaten onlar da sevinsin dedik ve ciktik yola.  Yazik annanemizin ameliyatli beli cocuklarla ilgilenmekten tekrar kaymisti normalde hic agrisi yok ama cocuklari cok sevdigi icin onlarin her seyini annanemiz yaptigindan ne zaman annanemize gitsek beli her seferinde daha da kotu olup agrilari artiyor. bu yuzden artik en azindan yaza kadar turkiyeye gitmicez sanirim. bu arada da annanemiz ins. tedavisini olur o zamana kadar. biz turkiyedeyken yusuf ve yunusla annane dayi ve teyze ilgilenirken ben biraz nefes alabildim hatta bir gun sabah yusufa kahvaltisini yedirdikten sonra oglen 14 e kadar uyumsum. bana cok iyi geldi ama maalesef turkiyede alerjim oldugundan ve emzirdigim icin ilac kullanamadigimdan dolayi gozumu acamamak surekli burnumun gozumun akmasi turkiyedeki tatilimin tadini cikarmami engelledi ama en azindan biraz dinlenebildim. 

     Ordayken gunlerimizi dolu dolu gecirdik yusuf dayisinin ayakkabi dukaninda musterilere ayakkabi satti gelen musterileri kendi hosuna giden ayakkibilardan gosterip "bak bu guzel bunu sevdin mi bunu al" diyerek
guldurdu hatta bazen erkek musterilere topuklu ayakkabi bile onerdigi oldu :)) eee ogrenicek bu isleri daha yeni Cirak olur o kadar hata ;) turkiyede havalar buraya nazaran yaklasik 10 derece daha sicak oldugu icin herkes hava soguk  desede bize hava cok sicak geldigi icin bol bol parka gidip oynadik ve sahilde gezdik. 

Yusuf ustteki yesil ucaga tek basina korkmadan ilk defa bindi
     Hatta bir gun de Maltepedeki Lunaparka gittik ama kimse yoktu gerci pek binecek arac da bulamadik carpisan arabalar bombostu oysaki yusuf en cok carpisan arabalari sever diye gitmistik 2 calisandan rica ettik bizmle birlikte carpisan arabalara bindiler ve 3 arabayla carpisan arabalarda olabildigi kadar eglenmeye calistik. suda yuzen Kanolar, Go kartlar, donen Trenler, atli karinca arabalar ve bunlar gibi degisik yusufa uygun olabilecek aletlere bindik. o gun telefonumu yanima almadigim icin fotograf cekemedim ama turkiyeye gitmeden bir gece once Baselde Herbsferien (sonbahar "tatili" festivali) icin sehrin heryerine kurulmus lunaparklardan birinde cektigim fotograflardan birini koyucam buranin lunaparklariyla ilgili ayri bir yazi yazmayi dusunuyorum zamanim olursa tabiki. konumuza donecek olursak dedigim gibi bizim icin turkiyede hava cok guzeldi neden lunaparkin boyle bombos oldugunu sordugumda calisan kiz hava soguk o yuzden kimse yok dedi oysa lunaparkin buyuk bolumu kapali aslinda. anlamiyorum oyle bir havaya soguk deyip cocuklari disari cikarmiyorlarsa kisin insanlar ne yapiyor cok merak ediyorum yaziyi uzatmak istemedigim icin konuyu daha da derinlestirmiyim ama cocuklarin hergun disari cikip hem temiz hava almasi hem de enerjisini dogaya kanalize edip ogrenecegi seyleri yerinde gercek dogada ogrenebilmesi icin hava ne kadar kotu olursa olsun disari cikmalari daha iyi olur diye dusunuyorum.

     Parklara gittigimizde ilk farkettigimiz seylerden biri iki salincaktan biri kirik ya da salincaklar saglamsa tattravalli kirik o da saglamsa kaykayda bir sorun var.... parklardaki tum oyuncaklar plastikten ve bebekler icin duzenlenmis. yusuf 3 yasinda olmasina ragmen onu kapanan plastik salincaklardan demir bariyersiz salincaklara geceli cok oldu bu aletler bebekler icin tasarlanmis ama alternativ olmadigi icin 12 yasindaki benim boyuma gelmis cocuklar bile bu salincaklara binmek zorunda kaliyorlar ve buyukler bebek esyalarini kullaninca kirilma yipranma kacinilmaz oluyor. hele kaykaylar kaymiyor nerdyse herseyi o kadar temkinli yapmislar ki burdaki baseldeki demirden yuksek kaykaylardan sonra turkiedekiler cerez gibi geldi yusufa.

     Sahilde bol bol yuruduk sahil doldurma calismalari vardi hatta dayisiyla bir gun kepcelerin calismalarini seyretti, biz de deniz kenarlarindaki martilari kuslari ve kedileri seyrettik yaban nantarlarini inceledik bazen parklarda arkadas edinip eve donmek istemedik ama evde 6 aylik bebegimin emme saati geldiginden mecburen yusufla yaptigim seyleri boyle kisa tutup geri donmem gerekiyor.

     Eve geri donerken bu sefer yolculugumuz biraz kotu gecti. donuste ucaga bindikten sonra ucagin icinde Hacdan gelecek ucak gec kaldigi icin 2 saat bekledik herkes sabirsiz ve sinirliydi bir de hac kafilesindekilerden kendi yerine degil de bos buldugu yere oturanlar olunca hosteslerde ucak daha fazla gecikmesin diye kimsenin yerine gecmesini istemeyip herkes bos buldugu yere otursun deyince sinirler iyice gerildi hatta iniste kavga cikti ucakta erkek Host olmasaydi ne olurudu bilmiyorum Host kavga eden genc adami zorla disari cikardi ve tabiki olay olmasi gerektigi gibi polise intikal etti. Ucagin tamami Ekonomiydi ve ben yine ucaga erken gelip yerimi 1. sirada istedim ki bebegi Pusete koyabiliyim diye. bebekli anneler tamami ekonomi olan ucaklarda erken havalimanina gidip koltugunuzu 1. siradan isteyin ve ucakta da hosteslerden puset isteyin uzun yolculukta nerdeyse hayat kurtariyor hele de benim gibi 2 bebekle tek basiniza uzun yolculuk yapiyorsaniz. 

     Basele indigimizde hava birden 10 derece dustu eve gelene kadar islandik. bu gelisim daha zor olmasinin diger nedenlerinden biri de beni karsiyacak kimsenin olmamasiydi. ucaktan tek basima inip pasaportta bekledim valizleri ayri ,bebek arabasini ayri bekledim bir de bebek arabasini uck kapisinda vermediklerinden (Baselde bebek arabasi ucak kapisinda verilmiyor) valiz bandina kadar o kadar yolu bir cocuk kucagumda oteki etegimde bir de sirtimda cantayla zor gittim. sirtimdaki yuklerle otobusten tramvaya ordan eve yururken islandik ve eve geldigimizde buyuk bir maratondan cikmis gibi hissettim kendimi :(

     Esim evi duzenli derli toplu birakmisti eve geldigimizde hersey topluydu dun geldik ve bu aksam heryerde yine oyuncaklar elbiseler... daha valizimi bile bosaltamadim mutfagin karisikligi da var tabi... bu gece de esim gelicek o tek basina cocuk olmadan evi toplu tutabilmisti simdi geldiginde evi biraktigi gibi bulmadigi icin ins. hayal kirikligina ugramaz cunku cocuklarla toplu bir evim olmasi artik bana utopik geliyor :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin