29 Ekim 2012 Pazartesi

Yusuf oynarken. (I)

arkadan 2. i cocuk Yusufmus ;)
     Yusufun gun icinde oynarken yaptıgı soyledigi bazen ilginc bazen komik ve bazen cok guzel beni cok sevindiren gururlandıran seyler var ki hepsini tabiki buraya teker teker yazamıyorum ve hatta cogunu gunluk yogunlugum icinde unutuyorum bile :(
 
     Onların dunyası o kadar degisik ki kurdukları oyunlarda olmayacak seyleri kombine edebiliyor en olmayacak aklımıza gelmeyecek sozler soyleyebiliyorlar.  aslında bu sozleriyle ve yapmaya calıstıklarıyla biz de cocuklarımızın biraz daha buyudugunu anlıyoruz. mesela bugun yusuf Lego Treniyle oynarken ust gecide lego adamlarını arka arkaya dizip egdi ve bak namaz kılıyorlar dedi. cok gururlandım mutlu oldum oyuncaklarına namaz kıldırıyordu ;) cemaati bulunca ilk aklına gelen seyin namaz olması cok guzel. Allah kabul etsin diyoruz ve arabalara geciyoruz.
 
     Yusufun ozellikle cok fazla arabası var o kadar cok arabası oldugu icin aslında uzuluyorum hem israf hem de cocuklar aslında oyuncaklar olmadan kendi oyunlarını kurar ellerindeki sınırlı imkanlarla degisik oyunlar kurarken daha yaratıcı oluyor ve beyinlerini de daha aktıf kullabildiklerine inanıyorum yani onlerine hazır konan oyuncakla degil evdeki esyalarla kendi istedigi oyuncagı oyunu kendi tasarlaması daha ideal o yuzden bazen oyuncaklarının coklugu beni uzuyor.
 
     Yusufun 2 kutu arabası var ve onlarla cok vakit geciriyor. onları arka arkaya yan yana diziyor renklerine gore ayırıyor hepsini ters cevirip tekrar diziyor tiplerine gore ayırıyor onları insanmıs gibi uyutuyor birbirleriyle oynatıyor hatta bazı benzer arabaları akraba yapıyor mesela hangi arabanın oglu hangisi hangi arabanın kardesleri var ben biliyorum bazen topluluk icinde aradıgı arabayı bulamayınca anne bu arabanın babası nerde ya da bu arabanın kardesi arkadası nerde diye bana soruyor  ben hangi arabayı aradıgını hemen anlıyorum tabiki ;) mesela Kırmızı mini arabanın babası sarı mini araba ;)  Aslnda anlıyorumki yusuf da bir duzen duygusu var tum oyuncaklarını belli bir duzene gire dizmekten zevk alıyor ama bir de oyunu bitince oyuncaklarını toplasa :(
 
 
     Bu konuda Toy Strory 3 animasyonunun  giris sahnesi beni cok etkilemis ve aslında oyunun cocuklar icin ne kadar onemli oldugunu ve cocuklarıyla oynarken ne kadar yaratııcı oldukalrını oyunarken baska bir dunyada oldukalrını o sahneyi seyrettikten sonra yusufun da aynı duygularla oynamaktan zevk aldıgını anlamıstım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin