9 Ekim 2012 Salı

El isi ve oyunlarimizdan ornekler.

Merakli minik derigisinin onceki sayilarinda verdigi bir karton pota maketini yaptik ve kucuk toplarimizla mini basket oyunu kurduk, yusuf  cok sevdi hatta icine toplari atabildigi icin hem kendi oynuyor hem de beni de birlikte oyniyim diye cekistirip duruyor. biz bunu hazir maketten yaptik ama diz karton zemine potayi tutacak kadar kalinlikta ve uzun kartondna bir sopa ce ucuna da inc ebir kartonu yuvarlayip pota kismina yapisitirp bir pota yapabilirisniz.
aldigimiz dergilerden cikan bu tarz maketler ve nette diger annelerin de paylastigi alternativler sayesinde aslinda disardan cok karmasik gorunen seylerin birkac kes yapistir hareketiyle kolayca yapilabilecegini farkettim.
Yine ayni derginin baska bir sayisinda verdigi tiyatroyu netten ya da baskasinda gorseydim cok karmasik birsey oldugunu dusunurdum, tiyatro maketini yaparken ne kadar basit yapilabilecegini farkettim, kutunun ustune ve yanlarina uzun bir delik aciyorsun yanlardan elindeki karton kuklalari sokup oynatiyorsun ustten de netten indirebilecegin herhangi bir manzara resmiyle arka plandaki ortam resmini degistirebilirsiniz.


Turkiyedeyken annem yusufa dayanamyip bir keman almisti kemanla oynadigi kadar kemanin kutusuyla da cesit cesit oyunlar yapip oynadi. kutuda bir misketin girebilecegi buyuklukte bir delik vardi. daha once bir 2. el pazarindan aldigim misketlerimizi alip kutunun ustundeki delikten sokmaya basladi kutunun deliginden misketleri atip sonra tekrar icinden cikariyor. sonra bilardoya benzer bir sekilde misketleri kutunun ustune atarak misketin delikten kendi girmesini bekliyor. girmeyince baska bir misketli daha atip onceki ve yeni attigi misketlerin delikten girmesini sagliyor tabi bu bilardo oyununu ben anlattim baktim delikten misket atiyor neden bilardoya benzer bisey yapmayalim diyip ben yonlendirdim onun da cok hosuna gitti. sonra kutuyu ters cevirip gemi yapti icine oyuncaklarini bindirip yuzduruyor degisik hikayelerle oyunlar kuruyor.

sonra miskerleri renkleri, buyuklukleri ve cesitlerine gore dizmeye basladik, aslinda misketlerle oynamak cok eglenceli cocugu uzun sure mesgul ediyor ve kesfettigim bir yontemle aslinda evin heryerine dagilmyorlar. 200 tane misketi eve getirip yusufa ilk verdigimde koltuklarin altindna sagdan soldan cikan her misketi cope atarim elektrik supurgesiyle supururken saga sola sagittigin misketlelri ceker bir daha cikaramayiz dedim ve oglum basta oynarken dagitiyor saga sola dagitip atiyor ama her attigini sonra hemen pesindne gidip geri aliyor boylece evin olmadik yerlerinden misket cikarmak zorunda kalmmiyorum ;) eger cocuk misketleri seviyor ise ve agzina almayacagini biliyor iseniz mutlaka misket alin cok rahat ediceksiniz. malum bizim evde TV bile olmadiig icin 2 oglum da surekli birseylerle mesgul olurken bana ihtiyac duyuyorlar o yuzden misketler benim icin kurtarici oldu diyebilirim. misketleri tabaklöara koyup yemek yapiyoruz, kepcemiz kepcesine misketleri alip kamyona koyuyor...

2 yorum:

Yorumlariniz icin