9 Eylül 2012 Pazar

Cocuklarla Diyarbakir, Trabzon, Rize yolculugu

uzun bir aradan sonra yazmak icin tekrar firsat bulabildim, 1 aya yakin buralarda yoktum, uzun sureli bir plan yaptigimiz icin yola cikmadan valizleri toplamak biraz zor oldu sagolsun Yusuf valize benim koyduklairmi begenmeyip bazi seyleri cikarip kendi oyuncaklarini koyunca valizi evden cikana kadar tam olarak toplayamadim ;) sabah erken saatte daha cocuklar uyanmadan arabaya bindik yusuf arabaya binerken uyandi ve ucaga binicez diye sevindi yunus uyumaya devam etti.
hava alani fransa sinirinda oldugu icin guvenlik gorevlileri sinir kasabalarinda yasayan fransizlardandi. o kadar yere gittim basel havaalanindaki fransiz guvenlikciler gibi kaba ve burnu buyugunu gormedim.
hamileyken hicbiryerde Xray cihazindan gecmedigim halde Baselde zorla gecirttirdiler, kimse yolcularin cogunlugunun almanca konusan kisiler olmasina ragmen almanca bilmez hatta internantional bir is yapiyoruz isimiz turistlerle diye dusunup 2 cumle ingilizce ogrenmez. :( esim ing. ben almanca derdimizi anlatamiyoruz bir turlu baseldeki guvenlik gorevlilerine :(
daha guvenlik bandina yaklasmadan bir gorevli geldi yanima ben almanca konustugumu soyledim bir arkadasini cagirdi adam o almanca biliyormus zaten en basta buna cok sasirdim ilk defa almanca anlasabilecegim birisi olacakti. kadin gelip bana bebek arabasini geciremezsiniz guvenlik bandina koyacaksiniz dedi biliyorum dedim sonra tek basina misniz? diye sordu bunu neden sordugunu anlamadim basta evet yalnizim dedim kadin biz size yardime edemeyiz kendiniz arabanizi kapatip banda koymalisiniz dedi zaten aralarda da olmadik en basit kurallari sanki kurallari uygulamak istememisim gibi bana anlatiyordu sinirlendim sizden yardim istemedim zaten neyi nasil yapacagimi biliyorum ilk defa ucmuyorum dedim. bazen cocuk oldugu icin guvenlikten su gecirebilecegim halde suyumu atmaya kalkiyiorlar cocuklari gorunce de bana biraz ictirtiyorlar...  yani baselden gecerken her seferinde sinirlerim bozuluyor :(
Ucak yolculuklari icin erkek cocuklari ucakta oyalamak adina en ideal seyin kucuk arabalar oldugunu dusunuyorum ne zaman kucuk arabalarimizi yanimiza getirsek havalimanlarinda beklerken ve ucak icinde kendi kendine oynuyor oglum. arabalar sagolsun oglum yol boyunca oynadi ve kucuk oglum da kabin icinde verdikleri besikte misil misil uyudu benim icin rahat bir yolculukdu.

iner inmez istanbul gercekleriyle tanistik ben 3 saatlik yoldan isvicreden geldim ama bizi karsilamasi gerekn kisi trafik yuzunden ben ucaktan inip onu aradiktan tam 1.5 saat sonra gelebildi tabi o 1.5 saat havalimaninda yusufu sapka giymis adam bulmaca sirt cantali adam bulmaca gibi degisik oyunlarla oyaladim. bir akrabamizin evinde 1 gece kalip ertesi gun esimle bulusucaktim akrabamizin evine girmeden apartman onunde arabadan indigimde 1. kattan bir bebegin assagi dustugunu gordum,  hemen gidip yardim etmeye calistik hastaneye gonderene kadar elh. cocugun birseyi yokmus hafif ciziklerle atlatmis ama o dusme sahnesi aklimdan cok zor cikti.
1 gun sonra Batmana ucup ordan da Diyarbakira gittik, gittik dediysem ramazan bayrami dolayisiyla akraba ziyaretinden gezmeye firsat kalmadi ama elh. yolculuklar kolay gecti. 2 gun orda kalip istanbul uzerinden Trabzona ordan da rizeye gittik.

Trabzon ve rizede gezme firsatimiz oldu elh.
Trabzona indigimizde bu sefer gezicez diye niyatlenerek  hemen araba kiraladik Rize Pazarda annanemin evi vardi orda kaldik ama normalde orda kimse kalmadigi icin biraz zorlandik dolap bostu sicak su yoktu camasir makinasi yepyeniydi ama kullanilmadigindan midir nedir calistirdigimda hem camasirlari mahfetti hem de butun bayo su oldu. bu tarz kucuk aksilikler disinda hersey guzel gitti diyebilirim. ertesi sabah annanemin de kaldigi koy evine gittik ama yollar o kadar tehlikeli o kadar yokus mu olur, kiraladigimiz araba onden ceker oldugu icin e arabaya da bir kac kisi ve biraz malzeme de aldigimiz icin olsa gerek arabamiz bizi yolda birakti. yokuslarda hepimiz inip duz bir araziyle karsilasana kadar yuruyup duzluk alanda tekrar bindik. o sekilde koy evine gidebildik. tehlikeli virajlarin yanlari resmen ucurum oldugu halde hicbir korkuluk konmamis, oranin halki artik benimsemis oyle tehlikeli sartlarda yasiyorlar yolda dalginligina gelip dreksyon hakimiyetini kaybetsen ucurumdan dusersin. herseyi de illa devletten beklememek gerek herkes kendi yasadigi koyde para toplayip tehlikeli virajlara kokkuluk yapabilirler aslinda ama bizim insana verdigimiz deger cok az olunca kimse boyle birseyi onemsemiyor :( koye gidene kadar virajlarda ne dualar okudum korkudan. koye vardigimizda o yolu geldigimize degdi, bu kadar mi guzel manzara olur bu kadar mi guzel yesillikler olur bir tane duz toprak alan yok heryerde birseyler bitmis heryer yesil insanin ici huzur doluyor biz de doganin bir parcasi oldugumuz icin dogayla birlikte yarim kalan bir kisminin tamamlandigini ait oldugun gerceklige dondugunu hissediyorsun. attgin her adimda bir zorluk ve bir anlam var... orda bizim icin kendi ekip bictikleri GDO suz ;) Misirlardan sobada pisirip yiyoruz. biraz yesilin icinde gezinip aksam olmadan sehre geri donuyoruz.

ertesi gun Camlihemsine gidiyoruz sadece giris icin 10 lira oduyoruz ve pansyon otel ve kaferestorantlardan olusan kucuk yerlesim yerine variyoruz. ara ara cadirlar  gorduk ve yusuf cadirlarin icini gormek isteyince bir cadira yaklasip oglum cadirin icine bakabilir mi merak ediyor diye sormaya gittim ve biraz muhabbet ettik. megerse insanlar erzurumdan gelmisler ve 3 yasinda cocuklariyla birlikte 1 haftadir o daglik yerde yasiyorlarmis ustelik cadirlarinin da tavan kismi yirtik oldugu icin bir musambayla ortmus. yani oyle profesyonel  icinde herseyin oldugu cadirlarda degildi. iyi cesaret diye dusundum ordan cuma namazi icin camiye gittik, camideki imamin cuma oncesi hutbesini hic unutmicam sanirim. siz saga sola Arakana uzak yerlere yardim gonderiyorsunuz ama (burda uzaktakilere yardim yapacagina kendi komsunu akrabana yardim et diyecegini zannederken! ) ama diyor hepimiz bir olsak da bizim bu guzel rizemize UCAK GEMISI alsak (sasirma Smili :)) neden bizim rizemizin bir ucak gemisi yok diyor :))) hani sunu diyemiyorsun hocam Turkiyenin daha bir tane bile ucak gemisi yokken rizeye nasil el yordamiyla ucak gemisi alcaz :))) sonra gelip bayanlari camiden cikardilar nedeni de erkekler kalabalikmis arkekler kismina sigmadiklari icin bayanlar kismini da erkeklere cuma namazi icuin vericeklermis hani ben de lazim bu sozum irkcilik anlaminda anlamayin da laz kafasi iste koskoca yesillik serin seccadeleri hirkalari varsa musambalari istemediginiz kadar namaz kilmak icin yer ;) neyse diyorum ve camiden cikip restorana gidiyoruz Yunusla (yusufu bababsi cuma namazi icin yanina almisti) restoranda dogal bir yiyecek ve icecek bulamamak bana cok vahim geliyor. millet amerikalardan dogayi bolgeyi tanimak icin geliyor ama restoranlarda dogal ayran yok kola var bolge yiyeceklerinden ne var diyorsun Muhlama disinda birsey yok hatta garson bana adana kebap kofte urfa kebap var diyor :))))  sadece benim gittigim restoranin boyle oldugunu dusunup cikiyoruz, Camlihemsinde yunusu tragetuch ile tasidigim icin kendi makinemle  fotograf cekemedim tum fotograflar ablamin telefonuyla cekildi henuz fotolari alamadigim icin camlihemsinin resimlerini ekleyemeyecegim.

ve gun bitmeden madem buralara kadar geldik batuma da ugrayalim diyoruz ve ogreniyoruzki millet olur olmaz abuk subuk isler icin batuma gittiginden dolayi coookkk uzun bir sira var ve hemen evimize rize pazar sehirdeki evimize geri donuyoruz
ertesi gun trabzonda bir yakinimizin annesinin yine koylerden birindeki cenazesine katiliyoruz tekrar allah rahmet eylesin ve mekani cennet olsun teyze olmeden once ben oluyorum demis ve bosluga bakip gozunun icin parlarcasina gulumsemis cok huzurlu ve mutlu bir sekilde yatagina uzanmis oyle vefat etmis. bunu yazarken bile tuylerim urperdi ki benim boyle guzel bir olum icin daha cok ugrasmam gerek :( Allah bize de boyle guzel bir olum nasip etsin.
cenazeden sonra Uzungole gidiyoruz uzun gol daha trustik oldugu icin sanirim daha cok arac ve yapi vardi camlihemsindeki dogal ortami uuzungolde goremedim ama yine de gidilmeye deger bir yerdi zaten oralara kadar giderken gectigimiz yollari temasa etmek dogaya doymak icin yeterli oluyor :)

ertesi gun sabah 8 de havaalninda oluyoruz ve yanimda ablam annem istanbula ucuyor esim istanbul uzerinden isvicreye gidiyor ama ucaklar cok dolu oldugu icin ben trabzonda kaliyorum 2 cocuk sabah 8 den aksam 18 e kadar bekledim hicbir ucakta yer bulamadim ve rizeye geri donmek zorunda kaldim oyle bir duurmki valizim gitti ben gidemedim :(  o aksam apar topra bir market bulup hemen kiyafet aldim cocuklara zaten aksama kadar havaalaninda perisan olmustum. tam 2 gun sonraya bilet bulabildim 2 gun sonra erkenden havalimanina gittim ki bir an once evime gidebileyim diye. bu ucagi kacirsam ya da baska bir aksilik olsaydi sanirim tek basima cocuklarla cok sikinti cekerdik. ilk defa boyle bir deneyim yasadim. ilk defa ucamadan bilmedigim biryerde 2 bebekle yalniz basima kaldim. sanirim sirf bu aksilik sonucunda cektigimiz cile yuzunden bir daha trabzona gitmicem :( ucagi beklerken 7 kisilik bir ailenin de 15 dakika geciktikleri icin ucamadiklarini ve nbuna benzer bir cok yolcunun sikayetlerini duydum. Trabzon oyle bir noktaymiski Turkiyenin tum kuzey dogusu bu noktadan uctugundna dolayi cok yogun oluyor. cografi yapi yuzunden diger sehirlerle de havaalani yapilamiyor .

2 gun trabzonda zoraki misafirligimden sonra istanbula annemlerin evine varabildim. 3 gun sonra ehliyet sinavim vardi ve ben motora trafik bilgisi ve ilkyardima sadece 3 gun ustelik cocuklarla birlikte calisarak gectim. gozumd eo kadar buyutmusumki sinav isini bu kadar basit oldugunu bilseydim simdiye kadar coktan alirdim ;) hayatinda oss sinavina bir kez hazirlanmis ve test mantigini cozmus herkes ehliyet sinavini yapabilirmis butun is sorulari ve sorulairn mantigini ezberlemekmis ;)
Isvicreye donerken hostesler yusufa pilot kabine aldilar pilotla konustu ve oglum yanima geldiginde kararini vermisti "Anne biliyor musun ben sonra Pilot olucam" :)) canim benim

Not: ehliyet sinavinda Yunus sirtina kadar kaka yapti ve annanemizben sinavdayken okul kapisinin onunde bir masa bulup bebegin altini temizlemis. benim oglum hep kritik zamanlarda beline kadar kaka yapiyor her ucaga binisimizde daha biner binmez beline kadar kaka yapar nasil anliyor tesadufse nasil bir olasilik mantigi anlamiyorum...