8 Ağustos 2012 Çarşamba

Yusuf`un (2.5) Emzik Birakma Macerasi


    Buyuk oglum 3. aydan sonra meme emmedigi icin biberon ve emzik kullanmak zorunda kalmistik zamanla yataktan kalkarken emzik yatakta kalir diyerek disarda ve evde uyku zamani disinda emzik emmesini engelledim bu o kadar zor olmamisti ama uyurken tam 3 emzikle birden uyuyordu :) Nasil diye dusunuyorsunuzdur ama 3 u de agzinda degildi tabiki bir emzik agzinda diger iki emzikte iki elinde olmak uzere uykuya dalardi. kucuk oglum dunyaya geldikten sonra tuvalet egitimini vermis  bir anda cisi ve kakasini gece de dahil tuvalette yapmayi ogretmistik o hikayeyi belki baska zaman yazarim buraya, Tuvalet egitimini halletmisken 2 yasindan sonra artik damak ve dis yapisina zarar veren emzigi de birakmak gerektigini biliyordum ama bu kadar bagli oldugu bir objeyi ustelik de eve yeni bir bebek gelmisken nasil birakacak diye kara kara dusunuyordum. nette okudugum emzik biraktirma hikayelerindekileri denemeye calistim. once onu hazirlamak icin emzigimizi denize gidip ordeklere atalim onlarin bebeklerinin de ihtiyaci varmis dedim ve bunun gibi seyleri keyfi yerindeyken bilinc altina vermeye calistim yavas yavas ama her seferinde hayir vermeyelim diyordu  hatta bir gun emziklerini  yataginin altina oyun olsun diye atinca ben de ordan cikararmam onlari eger butun emzikleirni atarsan bu gece emziksiz yatarsin yarin baban gelince o cikarir sana verir dedim oglum da tamam dedi butun emziklerini yataginin altina buyuk bir keyifle atti hatta emziksiz uyicam bugun dedi ben de sevinmistim yavas yaavs alisiyor diye ama gece olunca emzigim diye kiyameti kopardi mecburen emziklerini cikardim ve verdim. emzik pis olmus bahanem de ise yaramiyordu pis olmus deyince bana kaynat temiz olsun diyordu. emzikle ilgili bu gelismeler onda emzigim gidicek korkusuyla daha da baglanmasina neden oldu. gun icinde de emzigini istemeye baslayinca yeni bebek de geldigi icin cok ustune dusmedim ve emzik meselesini gundemimden cikardim. yaklasik 15 gun sonra Turkiyeye annanemizin yanina gittik ve emzik meselesi Spontan bir sekilde tekrar gundemimize girdi nasil mi? :

1. gun: turkiyeye giderken yolda beni biraz kizdirdigi icin gece vakti geldiginde hali hazirda ona kizmistim ve yatarken ona kizdigim icin emzik vermedim evde unutmusuz dedim ve kizgin oldugumdan galiba cok aramadi benim ynaimda uyudu baktim emziksiz uyudu emzik birakmaya baslayalim dedik.

2. gun: Annanesinden teyzesine gectik annanesinin evine daha onceden alisikti ama teyzesinin evinde ilk defa kalicakti sanirim ortami yabanciladi ve emzigi de olmadigindan emzigini de evimizde unuttugumuzu soyledigimiz icin uyumicam anne evemize gidelim diye aglamaya basladi baktik  basa cikamadik annanesi yusufu sirtina aldi kendi evine gotururken yolda uyuyakaldi.

3. gun: annanesinin evinde salincak vardi ve yine annanesinin aldigi hikaye okuyan bir oyuncakla sallayarak rahatca uyuttuk hic aglamadi ben de ablamin evine gittim. Yusuf gece uyandiginda beni goremeyince aglamis annanesi de alip onu gece vakti caybahcesinde sahilde gezdirerek yolda uyumasini sagladilar.

4. ve 5. gun: yine salincakta hikaye okuyan oyuncagiyla sorunsuz uykuya daldi.

6. gun: kardeisni sunnet ettirdigimiz icin ilgi birden kardese kaydigindan olsa gerek emziksiz uyku duzenimizde basa donduk gece uyumak istemedi ve aglayinca onu balkona cikardik balkonda otururken disari cikmak istedi baktim yine evden cikmak istegi var altinda yatan duygunun kendi evimize gitmek istegi oldugunu dusunuyorum, aslinda cocuklari korkutmamak gerekiyor biliyorum ama eve kendi istegiyle geri girsin diye oglum gece 11 olmus bu satte disarda kotu adamlarda oluyor gel iceri girelim kapimizi kilitleyelim ki kimse evimize girmesin dedim ve iceri girmeye ikna oldu birlikte yataga yattik biraz mizmizlandi ama o geceyi de boylece atlattik

7. gun: basini oksayarak ve onunla konusarak uyuttum ama o gece altina cis yapti :(

8. gun: evde ben ve ogullarim disinda kimse yoktu basta yanyana uzandik onunla konusarak uyutmaya calistim ama evimize gidelim diye aglamaya basladi ben biraz sinirlenince salonda uyicam diye salona gitti kanepeye uzandi ben de onun basini oksadim oylece uyudu ama bu gece de altina cis yapti maalesef. bu altina cis yapmali beni cok uzdu emzikten dolayi duygusal yoksunluk yasayip altina kacirmaya basladigini dusundum ama elh. oyle degilmis. cunku biz istanbulda oldugumuz donem asiri sicaklar vardi ve cok fazla su iciyordu. yani ins. nedeni cok su icmesi olmustur.

9. gun : ailecek teyzesindeydik ve teyzesinde uyumak istemedigini bildigimiz icin uyumak icin annaesinin evine geri goturduk tabi yolda uyudu yine.

10. 11. gun: Salonda ben yaninda iken hikaye okuyan oyuncagini calistirarark uyudu. biz emzigi unuttu ne guzel diye sevindik. annanesi bak artik emzik yok emziksiz uyuyorsun dedi yusuf da emzigim evde eve gidince alicam dedi ben de biz yokken baban pencereyi acik unutmus bir tane anne kus gelip emzigini almis kendi bebegine goturmus artik evimizde de emzigimiz yok seklinde garip bir hikaye anlattim ama oglum bendne akilli cikti o zaman annem bana marketten gidip yeninsini alir dedi :)
hayirlisi dedim bakalim kendi evimize donunce bu emzik biraktirma calismalarinin basina donmeyiz ins. deyip basladigimiz yola devam ettik tabi.

12.ve 13. gun : ayni odada o kendi ben kendi yatagimda ayri ayri uyuduk.

14. gun:  dayisiyla lunaparktan aksam vakti donduklerinden ve eve geldiginde beni de evde bulamadigindan yine huysuzlandi ve uyumak istemedi. ben yine teyzesindeydim annanesi yusufun cok aglamasindan dolayi beni aradi ve buraya gel ben uyutamiyorum dedi yusuf da hayir annem gelmesein gelmesin diye aglamaya basladi bu sefer cunku annane ve dayiya nazi gecip istedigini yaptirirken annesine soz geciremiyordu o yuzden annem gelmesin diye aglayinca dayisi yine bebek arabasiyla sahilde gezdirerek uyuttu.

15. gun: kendi yataginda oyun oynayarak uyudu

16. ve 17. gun:lerde sorun yasadik, amcasina gitmistik ve orda uyumak zorundaydik hava da cok bunaltici derecede sicakti yine ortam farkindan dolayi uyumak istemedi ve agladi uyutmak icin dus aldirdim ve duvara yansiyan isikla ellerimi kullanarak yattigimiz yerde golge oyunu yaptim cok hosuna gitti o arada istemedne de olsa uyuakaldi, ertesi gun babasi 3 saatligine istanbula geldi ama hemen geri donmesi gerkiyordu. babamizi ucaga nbindirmek icin yola ciktigimizda yusuf yolda arabada uyudu ve babasini ugurlayamadi. gece uyandiginda babasini aradi havaalanina gidelim diye agladi biz de havaalanina gidiyoruz diye bebek arabasiyla yola ciktik yolda uyudu

18. ve 19. gunler: sorunsuz hikaye okuyan oyuncagiyla uyudu

20. gun: Iste bu gun onemli cunku tatile gelmeden once kendi evimizde hergun 2 saat ogle uykusu uyudugumuz halde buraya geldugumuzden beri ogle uykusu uyumuyordu. bugun ilk defa ben uyu demeden kendisi yatagina gitti oglen vakti uyudu,ve ayni gece asla yatmak istemedigi teyzesinin evinden sorun cikarmadan uyudu. bundan sonraki 3,4 gun de sorunsuz uyudu. daha tatilimiz bitip evimize donmedne uyku sorunumuzu halletmis olmustuk.

evimize geri dondugumuzde emzigini hic aramadi hatta daha once emzigini koydugumuz yeri gosterip heyecanla "Bak emzigim yok kuslar geldiler aldilar" diye anlatmaya bile basladi. en onemli nokta ise 3 aylik kucuk ardesinin emzigini 1 kere bile kendi agzina almak istemedi. kardesinin emmzigi sikinti olur diye dusunuyordum ama elh, ne kardesinin emzigini aldi ne de kiskandi...

Simdi uyuturken odasinda basinda duruyoruz bazen babasi onun odasinda uyumasini bekliyor bazen ben. bazen de biz olmadan uyuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin