10 Ağustos 2012 Cuma

2 cocukla Yolculuk! (1)

     Dun sabah sabahin 5 inde kalkip yollara dustuk, tabi cocuklari uyurken alip arabaya bindiriyim dedim ama yusuf hemen gozlerini acip etrafta gorduklerini anlatmaya basladi uykulu gozlerle. evimizden zurich havalimanina kadar arabayla 1 saat gittik. 2 bebekle gunlerdir anne baba da uykusuzdu ve arabada uyumamak icin sohbet ettik,havalimanina vardigimizda cocuklari da alip Chek-in den guvenlik ten gecene kadar cocuklar uyku mahmuru olduklari icin sakindiler, guvenlikten gecerken tek basima bebek arabasinin her parcasini ayri ayri cikarip banta koyup sonra tekrar takmak zor oldu, tek bebek arabasinda 2 cocuga da yer oldugu icin ucaga kadar sikinti cekmedik. Ucak kapisina geldigimde etegimde buyuk kucagimda kucuk cocukla yanimda getirdigim buyuk torbaya bebek arabamin 4 parcasini da koyabilmek icin bayagi ugrastim ve kimse  yardim etmedi. isvicre hava yollarinin bebek arabasi icin torba vermeyecegini bildigim icin hem bebek arabasi saga sola atilirken tozlanmasin, cizilmesin hem de ayri ayri kucuk parcalari oldugundan kaybolmasin diye daha onceden Turk hava yollarindan ucarken bana verdikleri bebek arabasi torbasini saklayip yanimda getirmistim, cok isime yaradi.

    Rahat hareket etmek icin ucaga once herkesin binmesini beklemistim girer girmez de kalkista aglamasin diye hemen emzirdim. ucak kalkmadan hemen once oglum sirtina kadar kaka yapti ve yanima islak mendil almayi unutmustum hemen hostesden de yardim alarak bebegin altini ustunu o kucucuk alt degistirme kabininde degistirip ucak kalkmadan son anda yetisip yerime oturabildim. bu kosusturmam sirasinda yusuf camdan disari bakti ve hic sorun cikarmadi. Zaten 1 saat olan yol boyunca yusuf kafasini bacagima koyup uyudu yunus da kucagimda oturarak uyudu o an ki halimin fotografini cekmeyi cok isterdim keske birisiniden rica edip fotografi cektirseydim cunku biri etegimde oteki kucagimda yorgun bir halde masum masum uyurken icim huzurla doldu.

    Indigimiz zaman yusuf kalkmak istemedi cok uykusu vardi artik ucakta kimse kalmadi ve kucagimda bebek oldugu icin de yusufu alip cikaramiuyordum hostes gelip acelemiz var diye kizinca hemen yanima geldi :) paramparca olan bebek arabamizi yine ordaki gorevlilere actirtip monte edip cocuklari koyup birikmis resmi islerimi halletmeye Viyanaya dogru yola ciktik. toplamda 5 farkli yere gidip islerimi hallettikten sonra arada yunusu emzirip yusufa da buldugum tenha ve toprakli bir yere cisini yaptirmak zorunda kaldim. bunlar disinda cocuklarin bana bir kulfeti olmadi kucuk kucagimda buyuk de pesimde kosturarak hallettim. daha once bana bu sekilde tek basima bir yolculuk yapacagimi soyleseler cok zor olacagini dusunup stress yapardim ama tahmin ettigimden de kolay gecti.

    Hava alanina donmeden once taksici abisi yusufu taksinin ustune cikarip fotograf cekti sonra bana yolladi ve ben islerimi halletmek icin bazi yerlerde beklemek zorunda kaldigimdan o siralar taksici abimiz yusufa arabanin ustundeki taksi isiginin nasil cikarilip takildigini nasil isiginin yakildigini gostermis o yuzden yusuf bu yolculugu cok sevdi. yalniz gun boyunca buyuk oglum Muz ve bir kac kuru kayisi disinda hep abur cubur yedi, eve doner donmez iyi ve yogun bir mercimek corbasi yapip yedirdim bir de salatalik bitirdi de yatmadan once yemek konusunda icim rahat etti. yoksa bizim buyuk sorunlarimizdan biri de yolda yemek yemek. disarda saglikli bir sey yedirmekte cok zorlaniyorum.

    Donuste  ucagimizin kalkmasina 5 saat vardi ve o kadar bekleyemeyecegim icin hemen biletimi bir onceki ucaga degistirdim ve degistirdigim halde yine de  2 saat bekledik o arada yanimda getirdigim  2 oyuncak araba yusufu oyalamaya yetti, zaten ucak ove rbook oldugu icin son anda gelmeyen 2 yolcu olursa o durumda benim ucabilecegimi soylediler sansima da tam 2 kisi gelmedi ucaga onlarin yerine de ben uctum ;) yine ucaga binmeden hemen once emzirdim cunku Avusturya hava yollarinin ucaklari hem cok dar oluyor hem de cok eski (bu yuzden olsa gerek battilar da Lufthansaya sattilar sirketi), o daracik yerlerde emziremeyecegimi bildigimden hep binmeden havaalninda emzirdim ama donuste de yunus kakasini sirtina kadar kirleterek yapti, varla yok arasi alt degistirme bolumunde cok zorlanarak temizledim ve ustunu degistirdim, yolculugumun en zor kismi bu ucak iclerindeki zorluklardi. Donuste de ayni sahne yusuf bacagimda yunus kucagimda uyuyakaldilar, yine rahat harekekt edebilmek icin herkesin inmesini beklemek zorunda kaldik bebek arabaimizi monte etmek icin bu sefer hosteslerden yardim istedim. Yol boyunca bebek arabamda bir bebek bir cocuk goren herkes cocuklari sevdiler ve gulumsediler, guvenliklerde ve ucaga binme sirasinda hep oncelikli bizi aldilar, ins. heryerde bebekli ve tekerlekli sandalyeli kisileri boyle oncelik siirasina almayi sadece sozde degil uygulamada da goruruz!!!

    Ciktigimizda esim bizi karsilamaya yetisemedi ve biz o sirada Isvicre milli takiminin Olimpiyatlardan geri donusu sirasinda hava limaanin da olusan kalabaligin kutlamalarini seyerttik. normalde 1 saatlik olan havalimanindan evimize olan yol trafik yuzunden 2 saatten uzun bir surede bitebildi, artik eve gelmeden hemen once yorulmustur evini ozlemistir diye dusundgum oglum evimize gitmeyelim diye aglamaya basladi. bu cocukalara hicbirsey yetmiyor bir gunde baska bir ulkeye gidip oralarda kosturup geldik 2 defa ucaga bindik ama ogluma hala yetmedi havaalanina gidelim diye aglayarak evine girdi. tabi eve gelince oyuncaklariyla oynamaya bvaslayinca biraz nefes aldim.

Uzun mesafeli ucak yolculugu yapacak cok cocuklu annelere Turk hava yollarinda Bussines ucmalarini ya da tamamı ekonomi olan ucaklarda 1. sırada ucmalarını tavsiye ederim. En ondeki koltugun onundeki duvara 9 kiloya kadar olan bebekleriniz icin Puset  monte ediyorlar. cocugunuzu yandaki koltuga bebeginize besige koyup rahat rahat yemeginizi yiyip gazete okuyabilirsiniz. Kisa mesafe kucakta idare edilir de uzun mesefe icin cok ise yariyor

Yolculuk sirasinda Musevi bir aile gordum, normalde 5,6 cocuklu Musevi aileleri sik sik gorur ve bana cok sempatik gelirdi, bir suru cocukla uzun yol yolculuklarina cikabiliyorlar zaten her zaman cok cocuklu aileler bana cok sempatik ve sicak gelir. ama bu sefer gordugum genc ailenin bir tane bebekleri vardi genc adamin yine gordugum diger  dindar Musevi ailelerde oldugu gibi sakaklarinin kenarlarindan uzattiklari saclari ve  Kipasi vardi. Normalde dinen evlenen Musevi kadinlarin baslarini kapamasi gerektigini biliyordum ve avrupadaki evli musevilerin peruk takarak Ortunduklerini !! okumustum ama simdiye kadar ya  rastlamadim ya da farketmemeistim. bu seferki genc ailede kadin diz alti etek bacaklari kapatacak sekilde siyah ince coraplar ve uzun kollu bir gomlek giymisti ve basinda cok bariz bir sekilde farkedilebilen simsiyah bir perugu vardi. kucaginda da bebegi.....E Theodor Herzl in vaktinde yahudilere hitap ettigii kentteyiz,  bu yolculuklar ayni zamanda genel kultur gezileri gibi oluyor bizim icin tabi farketmesini bildigimizde.

6 yorum:

  1. aysunun annesi1 Kasım 2013 15:33

    Ben sizi yine rahatsiz ediyorum ama size wunu sormak istedim.normal dogumunuzu nerede yaptiniz.sehir adres vere bilirmisiniz.simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanya Weil am Rhein da snt. elisabethen krankenhaus da. doctor ısmı yok cunku burda krıtık bır durum olmadııg surece doctor bakmaz bana da doctor bakmadı bıle. cunku ssvd rısklı bır dogum olarak Kabul edılmez ;) 2 tane ebe yaptırdı dogumumu.

      Sil
  2. Aysunun annesi7 Kasım 2013 18:50

    Ne kadar guzel .bende burda doktor aramaya devam edecegim.2-ci sezeryanimin uzerinden 2 yil 3 ay gecti.kabul etmeseler de imzaliyip riske giderim.ben bir yerde okumuwdum .sezeryan olmanin riskleri ssvd gore daha fazla.ben yine de wukur etmeliyim .dikiwlerim.ikisi de yatay.burda iki kez dikey dikiwle sezeryan olanlara hamilelik bile izin verilmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah yardımcınız olsun orda mucadele etmek gerekıyor

      Sil
  3. Aysunun annesi7 Kasım 2013 19:01

    Dogum için ne kadar para ödediniz?ozel hastanemi orasi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bırsey odemedım. Sıgorta karsıladı buralarda ozel devlet ayrımı pek yok. dogum hersekılde nerde ne sekılde yapılırsa yapılsın devlet karıslar. ben almanyada yasamıyordum sıgortam avusturyadandı ve devlet karsıladı.

      Sil

Yorumlariniz icin